Een Vrijwilliger in het Zonnetje

Hier komt het smoeltje van het Winterparadijs vandaan.

Als je op het ijs van het Winterparadijs een koud smoeltje krijgt, ligt dat aan de temperatuur. Maar het Winterparadijs heeft ook nog een ander gezicht. En daar gaat het in dit artikel over. Hoe en waar wordt er voor gezorgd dat dit Udenhoutse mega-evenement goed wordt gezien?
Dat wordt in hoge mate bepaald door zeven enthousiaste mensen. Zij zijn verantwoordelijk voor de P.R. en Communicatie van het Paradijs dat vorige week van start is gegaan en dat door zal lopen t/m 8 januari volgend jaar.
“Wat houdt jullie werk allemaal in?” is mijn vraag. Het blijkt een hele waslijst te zijn. Veel meer dan ik dacht.
De 7 leden van de “P.R. en Communicatie commissie” blijken ook allemaal hun eigen takenpakket te hebben. Samen zorgen ze voor de publiciteit en informatievoorziening, zowel op virtuele media (bijv. de eigen site), als via de traditionele weg (kranten, blaadjes, folders, flyers, toegangs- en schaatskaarten enz.)
Verder kijkt dit 7-tal kritisch naar alle reclame-uitingen. Zo moeten o.a. borden, schermen, banners en alle andere informatiedragers voldoen aan de huisstijl met o.a. het (zelf ontworpen) eigen beeldmerk van het Winterparadijs.
Op de eigen site (www.winterparadijsudenhout.nl) is alles verzameld wat van belang is; achtergronden; actuele informatie enz. In de afgelopen maand is deze site door maar liefst 1234 unieke bezoekers bekeken. Via de sociale media worden voorts alle vragen van het publiek snel en vakkundig beantwoord. En na afloop van deze editie van het Winterparadijs zal een korte “after-movie” te zien zijn van het voorbije spektakel en worden de nieuwe data bekend gemaakt voor “Winterparadijs ’23/’24”.
Ik praat met drie commissieleden. Dat zijn Eugenie van der Meijden, sinds een paar maanden voorzitter; Sven Witlox, webmaster en Arjan Robben, die verantwoordelijk is voor de vormgeving.
Niet aanwezig zijn Sabine Verstijnen, die over de teksten gaat; Roel van Osta, sociale media; Dimitri Kemmeren, bewegende beelden en Manon Rode, foto’s.
Het blijkt, dat na twee Coronajaren zonder Winterparadijs, de nieuwe opstart in 2022 eigenlijk wel mee is gevallen. De commissie miste alleen goede sturing en derhalve een goede nieuwe voorzitter. Maar dat probleem is door de komst van Eugenie opgelost. Eugenie zelf zou voor de toekomst iets meer routine willen zien in de planning van de P.R. en Communicatie-activiteiten ten behoeve van het Winterparadijs. Verder denken de commissieleden dat het evenement aantrekkelijker gepresenteerd kan worden in de belevingswereld van de jongere jeugd (zeg maar: eind basisschool tot 15 jaar). Daartoe wil men media als Tik Tok en Snap Chat gaan inzetten.
Tenslotte nog een oproep aan alle Udenhouters, Biezenmortelnaren en andere lezers:
Kijk via onderstaande QR-code eens op de rijk gevulde site van het Winterparadijs.

Tekst: Jan de Kort, De Wegwijzer
Foto: Henny Schilders, De Wegwijzer

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *